Gero eta digitalizatuagoa dagoen mundu honetan, Administrazio Publikoak, zeina funtsezkoa baita garapen sozial eta ekonomikorako, startup ei eta ETE digitalei eskua ematea erabaki du, berrikuntza irekiaren bidez beren etorkizuna berriz diseinatzeko. Zerbitzuen eraginkortasuna, gardentasuna eta irisgarritasuna hobetzeko soluzio teknologiko aurreratuen inplementazio hori GovTech da (termino horrek ‘government’ eta ‘technology’ hitz ingelesak nahasten ditu), eta ez da moda bat; funtsezko estrategia bat da.
GovTech ez doa soilik modernizatzera. Gainera, Administrazioak erabiltzen duen teknologia eskuratzeko modua aldatzea proposatu du. Jabe izateari uztea (berak garatu duelako, edota enpresa handi bati enkargatu diolako), harpidetzapean, behar dituen zerbitzuetara edozein enpresak bezala sartzen den erabiltzaile bat izatera. Urrats horri esker, zerbitzu horien hornitzaileak startup eta ETE digitalak dira, eta, jakina, Administrazioak haiekin lankidetzan jardun dezake soluzioak elkarrekin sortzeko.
Berrikuntza ireki horretara iristeko, aldez aurretik administrazioek beren zerbitzuak birdiseinatu behar dituzte, estandarizatzeko eta, horrela, startup ek eta ETE digitalek merkatuari eskaintzen dizkioten gaitasunak eta produktuak horietan integratzeko. Gure artean adibide on bat dugu Bizkaiko Foru Aldundiaren GovTech Bizkaia programa, 2022an abian jarri zen ekimen aitzindaria.
Denbora honetan 355 startup ek eta ETE digitalek parte hartu dute, eta berrikuntza irekiko laborategian 14 erronka gidatu ditu talde publikoekin (besteak beste, kultura ondarea, euskara, abeltzaintza, herritarren arreta edo sustapen ekonomikoa). Erronka horietan, Adimen Artifizialarekin hitz egiten duten laguntzaileek WhatsApp kanala erabiliz inkestak bidaltzeko sistema bat garatu dute, baita Bizkaibusen garraio publikoaren zerbitzua hobetzeko datuak biltzea edo dirulaguntza publikoen inpaktua ere.